10 nejhorších průšvihů České televize za posledního půl roku + bonus. Portál Argumenty & Fakta vyhlašují: …A vítězem se stává…

Veřejnost se v poslední době soustředila především na problémy v hospodaření České televize. Kam zmizely tři miliardy, určené na digitalizaci? Nevíme. My se soustřeďme na obsah, který mnozí, například prezident Miloš Zeman, označují za propagandu.

Jednostranný úhel pohledu s sebou samozřejmě nese klesající sledovanost. Česká televize to omlouvá různě, včetně protimluvu, že sledovanost klesá, protože se na ni lidé rádi dívají. To ovšem platí pouze v případě, když je televize vypnutá.


Česká televize je propagandou ideologie tzv. Pražské kavárny, jak uvedl prezident Miloš Zeman. Na ni jsou napojeny strany jako (řazeno od epicentra) TOP 09, STAN, Piráti, Lidovci, ODS… Koncesionáři (občané) platí za propagaci ideologie těchto stran 1620 Kč ročně. Když to nezaplatí, přijde exekutor a televizi jim vezme. Takže se nebudou moci dívat ani na tu vypnutou.


Zde je 10 nejhorších přehmatů zpravodajství České televize za posledního půl roku. Jde o výběr, jinak toho bylo mnohem víc. Jako bonus přidáme cenzuru projevu prezidenta, která vstoupí do dějin žurnalistiky.


1. Třikrát “bývalý premiér Andrej Babiš”

Reportáž, ve které 3x zaznělo “bývalý prezident Andrej Babiš. Navíc bylo označena jako “Živě”. Odvysíláno: 2. září, reportér Jiří Hynek. Televize to obhajovala tím, že si to “předpřipravila”.

ZDE


2. “Zatčení” Xavera Veselého

Komando ČT přišlo “zatknout” moderátora Xavera Veselého, protože udělal rozhovor s premiérem Babišem, kde se ho ptal na normální věci a neprudil s “fake” kauzou Čapí hnízdo.

ZDE


3. Česká televize zve na protistátní demonstrace

Podpora demonstrací Milion chvilek byla očividná, jako bombónek k ní Česká televize přidala pozvání, kdy a kde se koná protivládní demonstrace příště.

ZDE


4. Cenzura Karla Gotta

Karel Gott v rozhovoru ČT dojatě prohlásil, že děkuje prezidentovi Zemanovi. Jeho výrok byl vyškrtnut ze zápisu a záznam by sestříhán tak, aby nebylo znát dojetí zpěváka, Místo toho byl záběr na moderátora Kubalu.

ZDE


5. Vydírání studentů kvůli návštěvě premiéra Babiše

Česká televize vytvořila fake news, že škola vydírá studenty tím, že když budou klást premiérovi Babišovi nevhodné otázky, budou mít problémy u maturity. Za tímto účelem si respondenty sama přivedla. Příspěvěk byl vysílán na sociálních sítích.

ZDE


6. Zbytečná reportáž živě

Po smrti herečky Vlasty Chramostové vyslala Česká televize reportérku, aby vysílala živě z piazzety Národního divadla. To však bylo prázdné. Podle všeho šlo o snahu ideologů ČT “vykrýt” úmrtí Karla Gotta jinou událostí. Jedna taková živá reportáž stojí nejméně 50 tisíc korun.

ZDE


7. Fiktivní Ústav fiktivně nezávislé žurnalistiky

Rozhlasový moderátor Veselý se po návštěvě komanda z České televize vypravil hledat Ústav nezávislé žurnalistiky, kterým se oháněli jako nejvyšší autoritou. Našel chatku v Brdech, obrostlou kopřivami. Odkazů na tento ústav se ČT jen hemží.

ZDE


8. Pronásledování státního zástupce

Česká televize pronásledovala na ulici státního zástupcem který řešil kauzu Čapí hnízdo a usoudil, že o žádnou kauzu nejde. To se příliš nehodilo do ideového formátu, protože ČT o kauze zaplnila v minulosti významný prostor hlavního vysílacího času.

ZDE


9. Fanynka nacisty

V pořadu Máte slovo vystoupila propagátorka nacistického generála, které nepodporovala sochu maršála Koněva, osvoboditele Prahy.

ZDE


10. Propagace firmy pana ředitele

V rámci kontroly hospodaření České televize vyšlo najevo, že je vysílán podezřele vysoký počet reportáží o galerii Leica u Václavského náměstí. Firma patří manželce ředitel České televize.

ZDE


Atd.


BONUS I

Cenzura prezidenta

Česká televize vyšrkrtla z projevu prezidenta Zemana zmínku o miliardáři Zděnkovi Bakalovi jako o “zbytečném kameni na cestě, po které stoupáme”. Bakala je považován za šedou eminenci České televize.


Bonus II

Cenzura Československého rozhlasu

V hlavním zpravodajském pořadu Události vystřihla loni v srpnu Česká televize z originálního rozhlasového záznamu Československého rozhlasu část věty, která informovala o událostech z roku 1968.

Původní originální věta (Čs. rozhlas):

„Včera, dne 20. srpna 1968, kolem 23. hodiny překročila vojska Sovětského svazu, Polské lidové republiky, Německé demokratické republiky, Maďarské lidové republiky a Bulharské lidové republiky státní hranice Československé socialistické republiky…“

Po cenzorním zásahu České televize:
„Včera, dne 20. srpna 1968, kolem 23. hodiny překročila vojska Sovětského svazu —— státní hranice Československé socialistické republiky…“

Cenzoři České televize tak vyšrtli všechny zůčastněné státy Varšavské smlouvy a nechali jen Sovětský svaz.

Celý článek Tomáše Vyorala ZDE


Momentíček...

BUĎ V KONTAKTU!

Teď už ti neunikne žádná zpráva z Argumenty & Fakta