Česká televize v panice: Teď vzala ztečí PPF kvůli koupi Novy. Jako cep použila Syndikát novinářů. Sídlí také v prázdné chatce, zarostlé kopřivou? Bakalova sekta v akci


Vedení České televize se znepokojením sledovalo, jak se koupě největší televize u nás TV Nova skupinou PPF stala realitou. Tak přičinliví redaktoři nelenili a pustili se do PPF s jasným záměrem: Usvědčit ji z nekalých politických úmyslů.

Jako cep tentokrát použili tzv.Syndikát novinářů. Což je posun. Předtím hojně používali Ústav nezávislé žurnalistiky, který, jak se ukázalo, bydlí v prázdné chatce v Brdech.


ČT Události a komentáře 29. 10. 2019 na téma PPF a koupě Novy. (2 minuty)

V pořadu Události a komentáře ze dne 28. října moderátorka Marcela Augustová v rozhovoru s mluvčím PPF Vladimírem Mlynářem uvedla, že je Syndikát novinářů znepokojen, protože “PPF má ekonomické zájmy v zemích, kde je svoboda médií systematicky a dlouhodobě potlačována”.

Mluvčí PPF Vladimír Mlynář

Tak jsme se podívali, jestli Syndikát náhodou není také z Brd. Není. Sídlí v ponuré budově na Senovážném náměstí 23, o kterou se dělí s asi 50 jinými firmami, takže má nanejvýš jednu kancelář, nebo jde jen o virtuální sídlo.


Bakalův syndikát

Předsedou Syndikátu novinářů je pan Adam Černý z Hospodářských novin, které patří do impéria Zdeňka Bakaly, magnáta, který je považován za hlavní zákulisní figuru České televize.

Budova na Senovážném náměstí, kde má Syndikát novinářů cedulku

Pražský Gauleiter Syndikátu novinářů je Marek Zouzalík, také z Hospodářských novin. Zouzalík stojí za šíleným projektem cenzury internetu, kdy Syndikát pomocí programu Social Watch vyhledává nežádoucí příspěvky a hrozí, že bude na autory podávat trestní oznámení.


Kromě výhrůžek cenzurováním a udáváním není známo, že by tento Syndikát vyvíjel nějakou činnost. Jeho renomé je zanedbatelné a vliv na veřejné dění mizivý.

Proč Česká televize používá jako prostředek tlaku právě tuto organizaci, a ne třeba Spolek přátel žehu? Těžko říct, zřejmě se stejného důvodu, jako dosud používala Ústav nezávislé žurnalistiky z chaty v Brdech.


Manipulace a propaganda

Pořad Události a komentáře uvedla Česká televize rozhovorem s panem Erikem Taberym, šéfredaktorem časopisu Respekt, který také patří magnátovi Bakalovi. Tento časopis bývá zmiňován například prezidentem Zemanem také jako propagandistický a dezinformační (pan prezident dokonce použil slovo “žumpa”).

Proč se Česká televize nezeptala na názor někoho, kdo nedělá pro Bakalu? “Asi se vám to nehodilo, že,” lze použít poznámku moderátora Xavera Veselého, když za ním přišlo komando České televize a strašilo ho Hlídacím psem a Ústavem nezávislé žurnalistiky.


Moderátorku Augustovou v pořadu Události a komentáře zajímalo, proč byla oznámena koupě Novy v předvečer 28. října, tedy státního svátku. Tato otázka je návodná, když do obchodu tahá politiku.


Majitel PPF, nejbohatší Čech Petr Kellner

Moderátorka byla zklamaná, že se jí dostalo odpovědi, že o datu zveřejnění nerozhodovalo PPF, ale dosavadní americký majitel, který zřejmě ani nevěděl, že se nějaký svátek je, a oznámil do v neděli, protože tak to na burzách chodí.


Zase straší Čínou?

Moderátorka Augustová pak přečetla stanovisko Syndikátu novinářů:

“Nákupem CME a tedy televize Nova se PPF stává klíčovým aktérem na českém mediálního trhu. S tím současně přebírá odpovědnost za podobu veřejné debaty i za podobu české politiky. Požadavek svobodného a nestranného fungování médií, ovládaných PPF je o to naléhavější, že PPF má rozsáhlé ekonomické zájmy v zemích, kde je svoboda médií systematicky a dlouhodobě potlačována.”

Na toto zložité a zamotané souvětí mluvčí PPF Vladimír Mlynář odpověděl:

“Já tomu vůbec nerozumím. Co to je za stanovisko?”
Augustová: “Stanovisko Syndikátu novinářů”.
Mlynář: “Syndikátu novinářů? Nepamatuji se, že by někdy někoho takto kádrovali…”

Mlynářův údiv byl stejně nelíčený, jako když za Xaverem Veselým přišla úderka a strašila ho Hlídacím psem a Ústavem v Brd. “Jaký pes?” divil se tehdy Xaver.



Politruci v jednom šiku

Mluvčí PPF se podivil stejně, jako se divili diváci České televize, kterých ubývá.

„Já nemám rád tahle horlivá prohlášení, je to takové exaltované… To je absurdní debata. My tu televizi ještě ani nepřevzali a už se tu mám z něčeho obhajovat? Já se z ničeho obhajovat nebudu. Nebudu se tu zpovídat nějakým lidem z nějaké organizace, o které ani nevím, koho reprezentuje,“ uvedl Mlynář na adresu Syndikátu.


Politruci v České televize, jdoucí v jednom šiku s kolegy z médií magnáta Bakaly (Respekt, Hospodářské noviny) už toho teď mají zkrátka moc. Babiš, Zeman, Čína, Rusko a teď i PPF, do toho se blíží 17. listopad… to už se fakt nedá.


Nepřehlédněte

Momentíček...

BUĎ V KONTAKTU!

Teď už ti neunikne žádná zpráva z Argumenty & Fakta