Chtějí ho zničit! Moderátor Xaver Veselý pod palbou politruků z České televize a dezinformačního webu Hlídací pes. Dvojité udání kontrolorům. Je to pomsta? A jak to dopadlo?

Rada Českého rozhlasu smetla ze stolu stížnost na moderátora Luboše Xavera Veselého kvůli podezření z porušení kodexu českého rozhlasu. Stížnost podal novinář Ondřej Neumann z webu Hlídací pes, kterému se nelíbil způsob, jakým vedl Xaver rozhovor s premiérem Babišem.


Problém byla údajně také Xaverova zmínka při rozhovoru s lídrem hnutí Trikolóra Václava Klause mladšího. “Až budou volby, máte jistý jeden hlas,” řekl tehdy Xaver.

Pan Neumann z webu Hlídací pes si na Xavera stěžoval také na tzv “Velké radě” (Rada pro rozhlasové a televizní vysílání), ale ani zde nepochodil. Kauze moderátora Xavera se takřka zuřivě věnovala Česká televize, ač není znám podobný případ, kdy se zabývala možností, že by nějaký novinář porušil kodex.


Agresivní útok na oblíbeného novináře jako msta?

Jde v podstatě o frontální útok na oblíbeného moderátora se zjevnou snahou připravit ho o práci v Českém rozhlase a udělal mu profesní potíže i jinde. Mohlo by to vypadat jako pomsta, protože Xaver vypátral, že je Hlídací pes napojen na štědře dotované struktury (tzv. Ústav nezávislé žurnalistiky), jejichž sídlem prázdná chajda v Brdech.


Portál Hlídací pes je přitom mnohými odborníky považován za přímo vzorově dezinformační a propagandistický, když uveřejňuje pomlouvačné články “o nevkusných ruských hrobech na Olšanech”, šíří protičínskou hysterii, nebo propaguje imigraci.

Ondřej Neumann, Hlídací pes

Pan Neumann nedávno uvedl, že redakce hospodaří se závratným rozpočtem takřka půl milionu měsíčně (4 – 5 milionů ročně) a přiznal napojení na fondy související s kontroverzním miliardářem Sorosem. Projektu se tak daří velmi dobře, ač je jeho produkce pouhé cca tři články denně.


Pozn. red.: Takový rozpočet je víc než luxusní a zaručuje vedení redakce platy, které se mohou blížit výší až 100 Kč měsíčně.


Česká televize o Xaverově kauze ZDE

Tuto reportáž České televize lze na stupnici míry dezinformace 1 – 10 ohodnotit pětkou. Ačkoliv obě Rady stížnost zamítly, stěžovatel Hlídací pes v ní vychází takřka jako vítěz. Česká televize nevyváženě uvedla jen negativní ohlasy na kauzu. Též použila termín, že byla kauze Xaver “odložena”, což je sice formálně správně, ale u většiny diváků to budí dojem, že je to zatím jen odloženo s tím, že to ještě nemají hotové. Správný výraz je: Kauza byla smetena ze stolu. Bylo by vhodné zvážit podnět na Radu ohledně porušení kodexu Českou televizí.

Chobotnice vzorných

Hlídací pes díky svým kontaktům v České televizi, která je mnohými považován za dezinformační a propagandistické médium (například prezidentem Zemanem, nebo premiérem Babišem a mnohými poslanci a odborníky) zařídil výjezd “trestního komanda” České televize přímo na Xaverem do studia.

Pan Neumann též kontaktoval vedení Českého rozhlasu se žádostí o vysvětlení, proč Xaver vedl rozhovor s premiérem Babišem nekonfliktně a neagresivně. Jinými slovy: Proč ho vedl normálně a ne “divoce” jako novináři veřejnoprávních a jiných médií. Vedení Českého rozhlasu se za Xavera postavilo.


Rozhovor Xavera s premiérem ZDE

Rozhovor Xavera s premiérem byl v naprostém pořádku a uprostřed té vší hysterie
kolem impotentní kauzy Čapí hnízda byl milý a osvěžující.

Hlídací pes Neumann nahlásil Xavera i na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání. Ta jí také smetla ze stolu. Předtím si však nechala (za peníze daňových poplatníků) vypracovat analýzu, podle které (držte si klobouky) “premiér Babiš využil rozhovor s Xaverem ke své propagaci”. Což je jev, který se děje denně ve veřejnoprávních médiích – například prezentací různých “odborníků”.


Moderátor Luboš Xaver Veselý již ohlásil svou kandidaturu do Rady České televize.