“Hajzle!” “Novinářský prase!” “Ubožáku!” Skandální napadení zpravodaje agentury Sputnik agresivní novinářkou Deníku N Petrou Procházkovou. Údery mezi nádobím v zákulisí luxusního hotelu. Bude novinářka zbavena akreditace?

Novinářka Petra Procházková začínajícího Deníku N brutálně napadla redaktora agentury Sputnik Vladimíra Frantu. S výkřiky “Hajzle!”, “Prase novinářský!”, “Ubožáku”, “Šmejde!” se na něj vrhla v předsálí mediální konference v pražském hotelu Grand Majestic Plaza v Truhlářské ulici. Po úderu otevřenou dlaní vyletěl novináři telefon mezi nádobí. Poté Procházková udeřila Frantu do obličeje tak, že málem upadl.


Incident exkluzivně zachytila televize Raptor TV.


Novinářka Deníku N Petra Procházková těsně předtím, než napadla reportéra Frantu

Zkrácená verze napadení ZDE


Plná verze videa ZDE


Důvodem agresivního výpadu paní Procházkové byl článek, který o ní uveřejnila agentura Sputnik. V článku bylo uvedeno, že Procházková šíří Fake News a její vystoupení na konferenci byl trapas.

Napadený novinář nyní zvažuje, zda podá na Procházkou žalobu, nebo dá podnět ke zbavení své agresivní kolegyně novinářské akreditace. Napadení jednoho novináře druhým kvůli odlišným názorům je ojedinělá záležitost.

Článek o Procházkové jako šiřitelce Fake News na stránkách agentury Sputnik ZDE

Sputnik o Procházkové též ZDE


Agresivní Procházková vyráží mobil novinářovi Frantovi. Mobil letí do nádobí.

Sputnik je ruská zpravodajská agentura provozovaná ruskou státní tiskovou agenturou Rusko dnes. Působí v desítkách zemí světa. Zpravodaj informační agentury Sputnik v České republice PhDr. Vladimír Franta, Ph.D., je filolog-rusista, zaměřený na politiku, kulturu a umění.


Nenávist “pravdomluvných

Paní Procházková pracuje pro Deník N, který je mnohými experty považován za dezinformační a propagandistický. Začínala v deníku Květy, později pracovala jako novinářka v Moskvě a Čečně. Z Ruska byla vyhoštěna, protože vysílala (podle Moskvy) falešné zprávy. Bývá považována za “hysterickou rusofobku”.


Úder otevřenou dlaní

Před svým nástupem do Deníku N psala Procházková pro Lidové noviny. Odešla loni s několika kolegy na protest kvůli údajnému ovlivňování obsahu deníku jeho majitelem Andrejem Babišem.

Redakce Deníku N je tvořena z převážné části novináři, kteří odešli z Lidových novin nebo MF Dnes na protest proti Andrejovi Babišovi, a nijak se netají svou nenávistí k němu, k prezidentu Miloši Zemanovi a dalším.

Mlátička Petra Procházková

Na Mediální fóru v Praze vystoupila Procházková jako řečník údajně jako náhrada za Stanislava Novotného, předsedy Asociace nezávislých médii. Obsahem jejího vystoupení, které vzbudilo velké rozpaky, bylo údajné ovlivňování obsahu MF Dnes a Lidových novin jejich majitelem, premiérem Andrejem Babišem.

Tuto neustále omílanou informaci se nikdy nepodařilo dokázat, spíše převažuje opačný názor, že Babiš po koupi zastavil propagandu, kterou Lidové noviny a MF Dnes šířily pod německými majiteli.


Sputnik o Procházkové uvedl, že ve svém vystoupení na mediálním fóru křivě obvinila PR tým prezidenta Zemana, že dezinformuje ohledně přijetí syrských dětí v ČR a že v Čechách žije pouhých 20 tisíc Rómů (podle statistik jich je tu 250 tisíc).

Procházkové též vadil vadil titulek Sputniku: „Trapas na Media Foru. Petra Procházková: Čeština je k ničemu, do ČR nikdo nejezdí.“


Deník N: Napojení na podvratné americké fondy?

Redaktor Sputniku Vladimír Franta

Deník N byl založen loni a podle prezidenta Zemana jde o propagandu, která se potýká s mizivým zájmem čtenářů.

Mnohé naznačuje, že za tímto projektem stojí silný zahraniční kapitál, přestože se oficiálně tváří jako nezávislý, takřka dobrovolný počin “bezva fajn lidí od médií, kteří píší pravdu”.

Třetinovým vlastníkem českého Deníku N je slovenský Denník N, který je podle některých zdrojů napojen na americký Media Development Investment Fund (MDIF), investovaným fondy amerického miliardáře George Sorose. Jde o podobný model jako u nás pouze s tím rozdílem, že na Slovensku to funguje. Denník N má na Slovensku významnou roli ohledně “sestřelení” premiéra Fica pomocí virtuální reality.


Media Development Investment Fund byla v roce 2016 zařazena Ruskou federací na seznam nežádoucích organizací, protože provádí rozkladnou činnost a diverzní operace na území Ruské federace proti ruské vládě. Na stejnou listinu nežádoucích byla před pár dny zařazena česká organizace Člověk v tísni, kterou Petra Procházková spoluzakládala. Také Člověk v tísní prý prováděl na území Ruské Federace diverzní akce.


Deník N se snaží proniknou na český mediální trh poté, co ostatní projekty selhaly (Forum 24). Odkazy na Deník N se to v jiných médiích jen hemží, často na něj odkazuje například Česká televize, a mnohé nasvědčuje tomu, že jde o formu placené inzerce.

Co na to Sputnik a deník N

K útoku na redaktora Sputniku Vladimíra Frantu se vyjádřila i tisková služba zpravodajské agentury Sputnik: „Domníváme se, že jakékoliv rozpory se mají řešit cestou civilizovaného dialogu. Agrese a urážky nemají nic společného ani s žurnalistikou ani s normami společenského chování. Tento incident nijak neovlivní naši činnost, budeme i nadále poskytovat českému publiku důvěryhodné, aktuální a operativní informace podle norem a principů novinářské etiky a celkové lidské morálky.“


Tiskový mluvčí prezidenta Miloše Zemana Jiří Ovčáček na svých sociálních sítích na incident zareagoval slovy, že se jedná o projevy nenávisti, před nimiž „stále varuje“.

„Přesně tak to dopadá, když necháme do svého srdce vstoupit nenávist, před kterou stále varuji. Pokud s někým nesouhlasíme, a notabene jde o novináře, řešením opravdu nejsou facky a sprostota,“ napsal na svém Twitteru Jiří Ovčáček.


Deník N ve svém vyjádření označil celou událost za provokaci redaktorem agentury Sputnik.

“Celá akce nese znaky připravené provokace ze strany zástupce propagandistického serveru Sputnik. Jeho redaktor vydal o zkušené novinářce Petře Procházkové pomlouvačný článek a následně ji a našeho fotografa obtěžoval natáčením a fyzickým kontaktem přímo na akci.”

“Petra Procházková se neměla nechat vyprovokovat, byť je její reakce lidsky pochopitelná. Bez jakýchkoliv pochyb je však jasné, kdo cíleně lhal a manipuloval a kdo na místě nerespektoval opakované žádosti o ukončení obtěžování,” uvedl deník N.