To snad ne! Česká státní televize pronásleduje na ulici státního zástupce: “Proč jste změnil názor?” Spolupráce se soukromým dezinformačním deníkem je prý rozkaz.

V ostře sledované kauze Čapí hnízdo by měla být zveřejněna až ucelená informace, jak se státní zastupitelství rozhodlo. Jiný postup je na hranici podvratné, protistátní činnosti s ambicí ovlivnit výsledek. Mnohé nasvědčuje tomu, že se na tomto postupu podílí státní Česká televize a dokonce ve spolupráci se soukromým médiem.


Státní zástupce Šaroch, Česká televize v patách

Informaci i údajném záměru zastavení trestního stíhání premiéra Babiše přinesl dezinformační Deník N. Následně Česká televize uspořádala na odpovědného státního zástupce mediální štvanici. Pod stejný tlak dostává i jeho nadřízené.

Státní zástupce Šaroch je stavěn do pozice, že “změnil názor”. Toto tvrzení se však nezakládá na pravdě. Šaroch už loni avizoval, že trestní stíhání může zastavit, pokud policie nedodá dostatečné důkazy.

Trestní stíhání premiéra mělo být jedním z hlavních trumfů chystaných protistátních demonstrací na výročí 30. let tzv. Sametové revoluce. Také na tyto demonstrace zvala diváky Česká televize.



Skandální únik informací ze státního zastupitelství o “živé kauze” není vyšetřován, byť zásadně otřásá důvěrou veřejnosti v tuto klíčovou státní instituci.

Deník N je oficiálně společným projektem několik hodných novinářů, tu a tam nějaký ten sochař. Podle pozorovatelů jde o projekt placený miliardářem Bakalou, mediálním magnátem, vydávající periodika vyznávající ideologii radikálního liberalismu s prvky rusofobie.



Na vážné podezření z úzkých vazeb miliardáře Bakaly a České televize dlouhodobě upozorňuje nejen řada mediálních odborníků, ale také prezident Miloš Zeman. Mnozí si jistě pamatují skandál, kdy Česká televize zcenzurovala projev, ve kterém prezident označil Bakalu za tuneláře.



Po vzniku Deníku N (loni) začala Česká televize toto soukromé médium hojně citovat, a to tak, že to mnohdy vypadá až komicky: “Jak uvedl deník N…”, přičemž v mnoha případech se stejná informace jako první objevila v jiných médiích, nebo dokonce v servisu České tiskové kanceláře.



“Vedení zpravodajství prosazuje uvádění odkazů na deník N, často se o něm mluví na poradách,” řekl portálu Argumenty & Fakta dobře informovaný zdroj z České televize. Také to by mohlo vést k podezření, že si Českou televizi “zprivatizovala” skupina osob pro vlastní mocenské zájmy.

Deník N měl podle slovenského vzoru zaplnit část trhu, která se médiím napojeným na radikální liberalismus vymkl z kontroly poté, co premiér Andrej Babiš koupil deník MF Dnes (v roce 2013). Následoval masový odchod vedoucích redaktorů, z nich nyní mnozí jsou nyní ve vedení deníku N.


Momentíček...

BUĎ V KONTAKTU!

Teď už ti neunikne žádná zpráva z Argumenty & Fakta